dr. Dorin Dragoş – Fitoterapia psihocauzală

Fiecare plantă vindecătoare este o rază
spre trezirea sufletului şi spre regăsirea esenţei.

dr. Dorin Dragoş - Fitoterapia psihocauzală®

Mergeţi la:

Prima pagină  Cauzele psihoemoţionale ale bolilor  Fitoterapia psihocauzală  Matematică subtilă

Bătrâniş Boz Brad Brusture Buberic Busuioc Busuioc sălbatic Busuiocul cerbilor

Bătrâniş

partea aeriană a speciei Erigeron canadensis L., fam. Asteraceae.

Batranis
Conţine ulei volatil, colină, acizi organici, săruri minerale.

Elimină sau usucă apa excesivă, ceea ce se reflectă în efectele diuretic şi astringent; este şi hemostatică. Focalizează, împiedică dispersarea – este util în controlarea potenţialului sexual, dar şi ca afrodiziac.
Acţiune echilibrantă asupra planului sexual/social îl face util în afecţiunile tractului urinar (cistite, glomerulonefrite) şi genital (menometroragii). Elimină rigiditatea de la nivelele subtil, energetic şi fizic, fiind eficient în afecţiuni reumatice.

Boz

Sambuci ebuli folium, flos, fructus, rhizoma et radix – frunzele, florile, fructele, rizomul şi rădăcina speciei Sambucus ebulus L. fam. Caprifoliaceae.

Boz
Florile conţin rutozid, amine, derivaţi fenolici. Tulpina şi frunzele conţin ulei volatil, saponine, tanoizi, substanţe amare. Rizomul şi rădăcinile conţin urme de ulei volatil, acid valerianic, saponozide, tanin, substanţe amare. Fructele conţin urme de ulei volatil, acid tartric, acid malic, antocianozide.

Ca analgezic şi antiinflamator se foloseşte în răni, contuzii, dureri de dinţi, dureri musculare, dureri articulare, dureri periarticulare (inclusiv periartrită scapulohumerală); ca antialergic este util în înţepăturile de insecte; este considerat antispastic.
Este în primul rând un important depurativ, toate părţile ei conţinând principii active cu proprietăţi diuretice (utile în afecţiuni renale, retenţie hidrosalină : edeme, ascită), laxative / purgative (constipaţie), sudorifice (răceli, febră), expectorante (tuse), vomitive; frunzele au, în mod special, efecte vomitive şi catartice; în plus, sunt folosite şi ca insectifug.

Brad

Abietis turio – muguri de brad = mugurii recoltaţi primăvara de pe ramurile tinere ale speciei Abies alba L., fam. Abietaceae.

Brad
Ulei volatil în care predomină hidrocarburile monoterpenice.

Ca astringent, antidiareic, remediul este utilizat în gastroenterite.
Este utilizat în reumatism.
Este util în răceli, mai ales în faringite şi în amigdalite.
Ca tonifiant (prin hidrocarburile monoterpenice) şi vitaminizant, este util în astenie, debilitate, nevroze.
Are acţiune antivirală. Este folosit în afecţiuni respiratorii.
Uşor acrişor, vag amărui, este eupeptic, fiind recomandat în anorexie.
Ca diuretic, este utilizat în afecţiuni urinare.

Brusture

Bardanae radix et folium – rădăcina (de fapt, organele subterane) şi frunzele de la Arctium lappa L., fam. Asteraceae.

Brusture
Rădăcinile conţin inulină, compuşi polinesaturaţi (poliene şi poliine, cu acţiune antimicrobiană şi antifungică demonstrată in vitro) săruri de potasiu, vitamine din complexul B, ulei volatil; acid cafeic, acizi graşi (palmitic şi stearic), steroli (sitosterol şi stigmasterol), derivaţi lignanici, posibil cu proprietăţi antimicrobiene; principii hormonale şi fitohemaglutinante, iar frunzele conţin, pe lângă derivaţi lignanici, lactona sescviterpenică arctiopicrina, cu acţiune antibacteriană şi antifungică.

Este amar şi astringent, cu o nuanţă de dulce. Are acţiune trofică şi protectoare pentru piele, utilă în tratamentul fisurilor, ragadelor, crăpăturilor, degerăturilor, înţepăturilor de insecte.
Sprijină sistemul imunitar, în înlăturarea intruşilor – exercită o acţiune antitumorală (atribuită arctiogenolului, agliconul arctiozidei), antimicrobiană, antifungică; este recomandată în viroze respiratorii.
Are acţiune calmantă şi antipruriginoasă la nivelul pielii; este util în afecţiuni cutanate : dermatite, seboree, furunculoză, alopecie.
Acţiunea hipoglicemiantă, destul de slabă, se datorează, se pare, vitaminelor din complexul B.
Este antimicrobian şi antifungic.
Este util în hipertensiune.
Este depurativ – elimină toxinele din organism ca diuretic, diaforetic şi coleretic; este utilizat în afecţiuni renale şi hepatobiliare.

Buberic

Scrophulariae herba – partea aeriană înflorită a speciei Scrophularia nodosa L., fam. Scrophulariaceae.

Buberic
Conţine iridoide (aucubozidă, harpagozidă), saponozide sterolice puternic hemolizante, acizi aromatici, inclusiv ODP–uri (cafeic, cumaric, ferulic, hidroxibenzoic, protocatehic, sinapic, vanilic), oze (glucoză, fructoză, zaharoză, rafinoză, stahioză), polioli (dulcitol, manitol), săruri minerale.

Intern, se foloseşte pentru afecţiuni cutanate cronice (eczemă, psoriazis, urticarie, piodermite, plăgi, prurit); extern se foloseşte pentru: răni, arsuri solare, arsuri superficiale de mică întindere, eriteme, ulcere, dermite, infecţii fungice . Este antiinflamator, antifebril (prin iridoide, saponozide), fiind utilizat în afecţiunile inflamatoare: în aplicaţii externe, în angină, amigdalită, hemoroizi (inflamaţi, congestionaţi); intern, în mastită, adenopatii, adenite (inclusiv scrofuloase).
Este util în eliminarea viermilor intestinali.
Este depurativ, diuretic, laxativ.
Stimulează ficatul.
Este analgezic prin iridoide; cicatrizant.
Stimulează inima şi circulaţia; este util la cei cu circulaţie deficitară; este contraindicată în afecţiunile cardiace.
Este recomandat în afecţiunile reumatice.

Busuioc

Basilici herba – partea aeriană a speciei Ocimum basilicum L., fam. Lamiaceae.

Busuioc
Conţine ulei volatil (predomină compuşii aromatici de tip fenol–metil–eteri), flavone, triterpene, tanoizi şi alţi constituenţi. Seminţele conţin mucilagii.

Este diuretic, prin flavone şi triterpene.
Este antispastic (prin compuşii volatili, probabil şi prin flavone) şi antiinflamator (prin triterpene, contribuind şi mucilagiile) la nivelul tractului urinar, digestiv şi respirator; în plus, este carminativ; este utilizat pentru tulburări digestive (aerofagie, aerocolie, flatulenţă, colici, colopatie spastică, colopatie de fermentaţie). Conţine mucilagii cu efect demulcent, emolient, balsamic; este util în gastrite, duodenite, ulcer gastric, ulcer duodenal – contribuie şi efectul antiinflamator; în aplicaţii externe, atenuează inflamaţia şi pruritul în afecţiunile cutanate : eczeme etc.
Este antiemetic prin compuşii volatili – greaţa şi voma simbolizează tendinţa de a respinge.
Este tonic–stomahic (prin uleiul volatil, probabil intervine şi un principiu amar); stimulează funcţiile digestive, secretoare şi motorie, în special la nivelul stomacului; cum, în plus, este şi un condiment foarte apreciat, este folosit în anorexie.
Este galactagog, fiind recomandat în hipogalactie.
Are efect reconfortant şi tonic general prin acţiunea pozitivantă a fenol metil–eterilor din uleiul volatil; este util în stările de astenie de diverse cauze (neuropsihice, convalescenţă după o boală etc.). Prin uleiul volatil este antiseptic şi dezinfectant (bactericid şi fungicid) la nivel digestiv/intestinal; este util în infecţii intestinale (enterocolite, helmintiaze), respiratorii (viroze inclusiv gripă, bronşite, pneumonii) şi urogenitale (cistite, prostatite).
Ameliorează durerile reumatice.

Busuioc sălbatic

Prunellae herba – partea aeriană a speciei Prunella vulgaris L., fam. Lamiaceae.

Busuioc salbatic
Conţine tanin, substanţe amare, rezine, ulei eteric, flavone (rutozid, hiperozid), ceară.

Ca antiinflamator şi astringent, este util în inflamaţii digestive : stomatite, amigdalite, laringite, enterocolite. De asemenea, în diareea din colonul iritabil şi în hemoroizi.
Este util în migrene.
Ca antitusiv, este util în tuse, bronşită, astm.
Stimulează funcţia sexuală.

Busuiocul cerbilor

Menthae pulegii herba – partea aeriană a speciei Mentha pulegium L., fam. Lamiaceae.

Busuiocul cerbilor
Conţine tanin, flavonoide (diosmină etc.), ulei volatil (în care predomină cetonele).

Este util în suferinţele digestive, mai ales funcţionale, cu manifestări dispeptice, de origine gastrică sau intestinală, meteorism, colici etc.
Stimulează secreţia bronşică şi expectoraţia, fiind utilizat în afecţiunile respiratorii.

Submit Your Site SmartNetBook.ro

dr Dorin Dragos, Dorin Dragos, medicina psihocauzala, medicina naturala, medicina naturista, plante medicinale, fitoterapie, tratament naturist, tratament natural, tratamente naturiste, tratamente naturale, vindecare naturala